torsdag 30 april 2009

Läkare och klippning

Idag, så va vi till läkaren med Oliver då han har gnällt över magont en tid, han har vaknat på nätterna och varit jätteledsen över magen. Men det ha vart mer under dagen då har han krupit som en boll och haft riktigt ont periodvis och är stenhård i magen. Vi hade prövat det mesta som plommonpure, vindruvor, mkt vatten m.m men utan resultat. Nu har han fått en medicin mot förstoppning som han ska ta i en månad. Om det inte ger något resutat så ska han testas mot både laktos och gluten. Då även jag är känslig mot laktos och när jag va liten även gluten. Jag frågade läkaren om vi skulle fortsätta att köra laktosfritt för honom, men han tyckte att vi skulle ge honom vanlig kost så då gör vi som läkaren säger=).

Senare åkte vi in till Avesta en sväng för jag hade bokat en klippningstid. Skönt att få fixa till håret så man kan göra något av det hehe=).
Sen köpte vi en blåbärstårta (prinsesstårta fast med blå marsipan och blåbärssylt med en klick grädde och gröna marsipanblad och 4st runda små marsipanblåbär ovanpå) som jag ville ha när jag fyllde, med det fanns ingen då, så då väntade jag hellre tills det fanns vilket det gjorde idag=).

Nu ska jag mysa lite med min gubbe innan det är dax för john blund=)
Ha en trevlig valborg allesammans=)
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar