fredag 1 maj 2009

Smultronställe

Hej allesamman.

Idag blev det så äntligen av; en liten resa till sommarstugan. Det va på tiden.
Vackert väder bäddade för några fina timmar vid smultronstället.
Vi åkte dit på förmiddagen då det hunnit bli lite värme ute. Och så skönt det är att få komma bort från allt va stad, sammhälle och by heter. Mitt i skogen med vattenbrun och utedass. Det är livet. Iallafall för vissa av oss. Tyvärr va inte jenny så road. Hon duckade mest för diverse småkryp som for omkring. Men så kan det vara.
Jag är jätteglad de gånger jag får med henne dit. Hur som helst, så tyckte oliver det va roligt. Han satt och kikade på myror och letade efter orm.(mindre bra). Har sagt att han ska akta sig som ögat för dem, men jag tror inte han fattade riktigt va jag menade. Vi gick ner en sväng till sjön och småfiskade lite, men det blev inget.
Men det va skit samma. Skönt att få koppla av ändå. Men som vanligt går tiden för fort när man är där,(för vissa långsamt, hehe), och det va dags att åka hem. Väl hemma tog vi och grillade en filé modell fläsk. Gott gott. Så på det hela taget har det varit en alldeles utmärkt dag.
Men nu är det kväll, och jag ska snart göra entré på kudden. Klockan ringer vid två i natt, och en arbetsdag väntar.
Till dess får ni alla ha det riktigt bra, så hörs vi igen

Puss o kram på er

3 kommentarer:

  1. Vars har ni sommarstugan då?

    SvaraRadera
  2. 3 stugor, det var inte dåligt :) Det vore suveränt att få se några bilder därifrån :) Vi var och badade med Inez idag och det gick bra. Hon har tyvärr börjat få tillbaka en del av hennes prickar, kanske kloret :S

    SvaraRadera
  3. Skönt att ha ett ställe att fly ut till om det blir för mycket i allt det övriga i livet. :)

    SvaraRadera