tisdag 5 maj 2009

Hej hopp!

Skrev i förgår att det skulle komma uppdatering igår, vilket det tyvärr inte gjorde. Allt började med att jag låg lite längre på morgonen då Jens skulle vara ledig måndag och tisdag. Men när jag blev väckt visade det sig att Jens boss hade ringt och han blev tvungen att åka och jobba extra, och jag åkte med honom för att hinna få lite tid tillsammans, när han hade jobbat lördag och söndag redan. Men skulle få vara hemma idag. Leifs fru ringde till lastbilen igår kväll och det slutade med att han va tvungen att jobba även idag "Suck" Men men så kan det vara ibland. Plus att han ska jobba ons, tors och fre som är hans ordinarie kvällar/nätter så man får inte se varandra så mkt..
Vi får glädjas åt att han sen blir ledig en hel vecka istället=)......
Så därför blev det ingen uppdatering igår.

Oliver va hos sin gudmor Helena från igår till idag, han hade väldigt roligt där då de först åkte till tandregleringen med hennes yngsta dotter, och sen åkte de till veterinären med deras hund Nisse och efter de så åkte det och handlade lite, Oliver fick köra en egen liten vagn vilket hade gått väldigt bra=). Helena köpte nya nappar till honom som han ska ha när han e där, han fick välja själv och va väldigt tydlig med vilken fär han ville ha hehe.
Han skulle bestämt ha en rosa och en lila napp=) och jag stör mig inte ett smack på det eftersom jag tycker som väldig många andra att det här med könsdelning bara är fruktansvärt larvigt. Jag menar varför ska man ha flick och pojkblöjor för? Och om en liten kille vill ha en docka med dockavagn varför får han inte det då? eller om en flicka vill ha en bil? För mig är det helt normalt att barnen får leka med det som gör dem glada, och om en kille vill ha en rosa tröja ska han då bli retad för det? Nej det tycker inte jag, det viktigaste är ju att barnet blir glad och lyckligt vad det än har på sig eller leker med, håller ni inte med mig om det? Komentera gärna.
Oliver har en grön tröja med lila krage och ärmmuffar och vita bilar med lila däck som han tycker mycket om och han e väldigt söt i den=)

Nu ska jag ha en mysig stund med Oliver innan jag ska börja med middagen, ska laga korvstroganoff med ris idag mumma=).
Ha en skön dag och kväll på er.

Kram kram

2 kommentarer:

  1. Hej! håller med dig precis, tycker det är jätte dumt att dela in könen det vet ju liksom knappt själva vad det har för kön! Sen är det ju "vi" vuxna som typ lär dom att vara ett kön eller ett genus! i och med att vi ger flickor rosa och dockor, sen ger pojkar blått och bilar och uppmuntra de senare att välja "rätt" utifrån kön. små barn ser ju näst in till lika dana ut och de borde vara tex kläder för barn i stället för pojke och flicka avdelning!! okej då man är vuxen kanske man inte kan ha samma modeller på kläder eftersom kropparna då ser olika ut men barnen ser ju lika dana ut! MER ROSA TILL KILLAR OCH MER BILAR FÖR TJEJER helt enkelt ;)får vi en kille någon gång i framtiden så kommer han få både rosa, dockor, bilar och blått. precis som Inez nu! i början var jag i mot typ klänningar osv och hon hade mycket brun då trodde alla hon var en pojke och sa typ jämt åå vad söt HAN är så nu har hon massor av tjej kläder, klänningar, tunnkor tröjor med puff ärmar osv så länge samhället ser ut som det gör så kan man inte riktigt ändra på det så mycket som man skulle vilja!! trevligt att det är fler som tycker som jag :) //Inez Mamma ;)

    SvaraRadera
  2. Lite roligt med damen på bilskroten, det går verkligen att fundera hur hon tänkte då hon sa det :)

    SvaraRadera