fredag 15 maj 2009

Heldag i Västerås...

Hej och hå....och jungman jansson.....

Vilken dag det har varit idag. Som rubriken antyder, har vi spenderat det mesta av denna dag i Västerås. Och pengarna med för den delen. Vi åkte hemifrån vid 10.45, och kom inte hem fören strax efter 21. Den som haft det största tålamodet är ändå Oliver, som inte klagat det minsta över mammas och pappas eviga spring i olika affärer och butiker. Han har hängt med för glatta livet och påpekat alla lastbilar och mopeder han sett. Men det bästa är nog att han inte sovit en blund på hela denna dag, trots en hel del bilåkande.
Utgifter har det så klart varit, bl a nya fina bebiskläder, som Jenny ordnar bilder på till i morgon kväll, med den för dagen nyinköpta digitalkameran. Dagens höjdpunkt va nog när oliver fick sin efterlängtade cykel! Enormt lycklig kille pratar vi om nu. Hade mäkta besvär att få med honom till kassorna, då han bara ville cykla på ett av visningexemplaren som fanns. Men men, med stark övertalning om att han skulle få cykla när han kom hem gick det lite bättre. Förutsatt att han fick köra kundvagnen till kassorna så klart.
Sen fick jag en radiostyrd bil av jenny. Det va nåt jag inte hade en aning om, så det kom som en överraskning, vilket nog va meningen, hähä. Är barnsligt förtjust i elektriska leksaker. Växer nog aldrig ifrån det tror jag, så det va populärt:-).
Tiden rann minst sagt iväg fort, det va nära att vi inte han in på alla butiker vi hade på agendan. Men allt gick vägen, vilket får ses som en smula ovanligt när det gäller oss. Vi har en förmåga att nästan alltid misslyckas med nånting, men inte idag.
Nu är det så så så skönt att få vara hemma. Min lediga vecka är slut, och i morgon väntar jobb igen, vilket iofs är välkommet, då jag inte föredrar längre ledigheter. Måste vara nån form av arbetsskada tror jag.
Aja, nu är det godnatt från oss alla, till er alla.
Ha det bra, så hörs vi snart igen.

Puss o kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar