måndag 11 maj 2009

Uppdatering från helgen och idag.....

Hej allesamman.

Då va det då dags igen, för en stunds skrivande. Det känns på nåt sätt lättare att skriva när man inte gjort det på ett par dagar.
Hur som helst, så kom äntligen den efterlängtade helgen. Efter sju dagars slit med den satans mjölken fick man ledigt. Mycket mycket behövligt. Satt och räknade lite, och jag har jobbat 83 timmar på de sju dagarna. En hel del.
Helgen har för övrigt varit bra. Lite svårt med att ställa om dygnet till "normalt läge", men i skrivande stund känns det helt okay ändå.
I lördags hade vi en hemmadag, liksom igår. Lördagen innehöll hård vind och sol, men det hindrade inte oss från att grilla. Igår skulle jag göra mig till och vara lite duktig, dags att klippa gräset. Det började bra, men sen kom regnet. Bara att ge upp. Då passade vi på att åka ner på byn en sväng. Då började solen skina. Piss, tänkte jag och lät klipparen stå resten av dan.
Idag slog dock mardrömmen till. Min kära arbetsgivare ringde och drog in den extra ledighet jag hade blivit lovad idag. Hur det ser ut för i morgon vet jag inte än. Men men, jag funderar starkt på att göra mig okontaktbar.
Tycker att man är berättigad en del ledighet efter 83 timmars jobb på blott en vecka. Men idag va jag tvungen att jobba. Men jag förhandlade hårt, så det slutade med 2,5 timmes jobb, vilket jag såg som acceptabelt + 50 spänn extra/timme. En av det andra gubbarna körde resten av kvällen/natten.
Familjen fick följa med idag, vilket va speciellt uppskattat av familjens yngste medlem. Jag tror inte han missade en enda lastbil på ca 6,5 mils körning. Ögon och huvud for åt alla håll. Han va en mycket lycklig ung herre, vilket värmde gott att se. Bilder från dagen kommer i en separat blogg ovanför denna.
I morgon vet jag inte riktigt vad som händer. Det blir nåt att återkomma till i morgon.
Nu ska jag fortsätta spisa fruktsallad och kika lite på tv. Ha det bra där ute, så hörs vi snart igen.

Puss o kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar