söndag 24 maj 2009

Jobbig tid....

Hej på er.

Jaha, dags för en liten uppdatering då.
Eländet fortsätter. Vi är fortfarande strandsatta här hos mor och far. Fy fan säger jag bara. Vi är så förbannat less på att bo här. Men samtidigt så finns det inte så mycket att välja på heller. Urk urk urk.
Men men, för övrigt är det rätt så bra. Oliver trivs bra här. Farmor är en populär madame, farfar likaså, fast ingen madame. Även farbror Krisse är en omtyckt prick, som har Olivers ögon på sig.
Dagarna har ändå passerat, och livet går liksom på. Idag har vi varit i sommarstugan. Vi fiskade lite, och det blev nästan storfångst. Men tyvärr trasslade linan in sig i håven, och fångsten gick dessvärre förlorad.
Blev så förbannad att jag slog sönder håven mot båten.
Ett mindre lyckat drag, då vi inte hade nåt annat redskap med oss, för att landa en ev firre. Den förlorade gäddan uppskattades till ca 3 kg. En fin storlek. Men efter ett tag började det dundra omkring oss, och det blev färd in mot land. Vill inte skaka hand med blixten....
Väl hemma så beslöt vi oss för att åka till vår gode vän Helena och fika. Trevligt. Men Oliver va trött, då han vaknade vid 05.30-tiden o morse. Så vid 20-tiden åkte vi hem, och gjorde honom färdig för natten. En kort procedur blev det.
Nu ska jag njuta av en andra pilsner, och kika lite på tv, innan det är dags att sova. I morgon väntar jobb igen, härligt.
Ha det bra där ute, så ses och hörs vi igen.

Puss o kram

4 kommentarer:

  1. Hoppas att ni får komma hem snart :) Synd att gäddan släptte, fiskade ni vid eran stuga?

    SvaraRadera
  2. Äntligen har jag tid att skriva några rader här. Kul att läsa om er och allt som händer just nu. Ring mig så kan ni komma över till mig igen och fika. Kanske kan vi spela Svarte Petter ? :)Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Då är det inte så länge kvar, hoppas att det blev riktigt bra det ni gjorde om :) Ska blir roligt att se några bilder från eran stuga :)

    Jo allt är bara bra med oss, Inez utvecklas för fullt och håller oss verkligen sysselsatta :P haha Jag fick sommar schemat igår så jag ska titta över det hur det ser ut runt den 1 augusti idag:)

    Ung pappa till Inez

    Ungaforaldrar.blogspot.com



    Allt bra med er annars då?

    SvaraRadera
  4. mm, det är ju det :) Jag ska försöka se hur jag kan lösa det kring den 1 augusti. Hoppas att det går att lösa :)

    Låter som att det kommer bli riktigt snygg, ska verkligen bli roligt att se några bilder :O)

    Ung pappa till Inez

    Ungaforaldrar.blogspot.com

    SvaraRadera