lördag 17 april 2010

Lek å film.

Hej!
Nu sover mina små änglar sedan ett tag tillbaka, och mannen jobbar nattpasset idag och imorgon. Men är sedan ledig mån-tis. På tisdag så får vi besök av Isabellas gudföräldrar (Jens morbror å moster) Som ville gratta mig, det ska bli trevligt. Men mest för att Oliver blir så himla glad när han träffar dem, det första han säger när de kommer innanför dörren är: "-Kom vi leker mitt rum" hihi så sött. Vi kommer även att få besök av Olivers gudmor och vår gode vän Helena nästa vecka, men vilken dag vet jag inte ännu, aja nog om det.
I förmiddags åkte vi ner till affären en sväng då vi behövde mer bröd å lite pålägg, Vi chansade att det skulle gå bra att ha Oliver utan blöja när vi åkte. Å det gick galant han sa till när han behövde kissa å Jens sprang ut med honom och ingen olycka blev det :o).
När Jens åkte å jobba så lekte jag med barnen, men Oliver ville först spela en sång för mig på pianot (haha det som är så ostämt så det inte går dit en till) Men han är ju så duktig ändå lille gubben.
Hmm, ehh, ja, alltså vad ska man säga om detta då? Han har ju sitt eget sätt att leta efter leksaker, men det hela slutade med att han sa: "Mamma hjäääälp! Jag kan inte komma loss"
Sen skulle vi ut å åka lite räserbil.

Men till våran förskäckelse upptäckte vi att alla däcken hade gått sönder.

Det va bara att ringa efter bärgaren

Lillasyster tittade förundrat på medan hon tränade på att försöka krypa, men ännu så står hon bara å gungar.

Sen vaknade killemannen i mammas händer till liv, bäst att gömma sig under soffan.

Vi passade på att hämta ut ett paket till Oliver som vi beställt (filmen Chuggington) då han älskar allt som har med tåg att göra (han är även tokig i lastbilar å traktorer). Å ja som ni ser så blir han klistrad framför tv:n när det är något han tycker om. Han blev superglad över filmen å ville som väntat se den på direkten, vilket han så klart fick göra.
Syskon kärlek :o)

När Oliver hade lagt sig för natten, lekte Bella i sin gåstol då hon va pigg. (hon sov lite för länge under eftermiddagen) Men tillslut kring 20-20.30 tiden började hon vara lite gnällig så jag gjorde iordning välling å bytte blöja. Hon svepte 300ml (duktig flicka) sen låg hon i sin säng å pratade för fulla muggar. Hon somnade i min famn då jag fick plocka upp henne, strax efter kl 21. Vi försöker vänja henne nu att somna i sängen istället för famnen, men det är svårt då jag tycker det är så himla mysigt. Jens är duktigare än jag på att försöka hehe.

Jaha det är väl ungefär vad vi har gjort idag. Nu så sitter jag här å slappar lite, ska väl strax gå sätta mig vid dumburken, då jag inte orkade flytta in datan till rummet från köket. Idag har det varit blåsigt, mulet å kallt. Sen har det regnat av å till under dagen å kvällen, nu för bara en liten stund sedan så hörde jag hur det öste ner, då det är bäcksvart ute så ser man ju som sagt inte så mkt, men det hörs väldigt bra mot altantaket då man sitter brevid fönstret :oP.
Ha en trevlig lördagskväll så hörs vi kanske imorgon igen om jag har något att skriva.
Kramar






































1 kommentar:

  1. Intressant lek med bärgningsbilen ;) Hur är det mer då?

    SvaraRadera