onsdag 21 april 2010

Kommer vara trött idag "gääääsp"

Hej på er!

Sitter nu i skrivande stund när klockan hunnit bli 00.34, och funderar på om jag kommer att få sova något inatt. Jag satte mig ner för att börja skriva på bloggen mkt tidigare, med har hela tiden fått avbryta pga att Olivers hosta har blivit sämre nu under kvällen, och han har vaknat allt från varje kvart till varje halvtimma å har haft ont i halsen pga hostan. Å när han har somnat så har Bella vaknat istället :oS. Men hon fick mer mat kring 00 tiden å har sovit sedan dess. Fast jag tycker synd om Oliver så tycker jag samtidigt att han får skylla sig lite själv, då han har sprungit ut i bara tröja, byxor å sockar å blött ner sig fast vi har sagt åt honom flera ggr att han måste ha skor, jacka å mössa om han ska ut då han är (va) lite förkyld. Men som vanligt lyssnade han inte, och nu ikväll så gick han ut på bron med bar överkropp i kylan å stog där ett tag, då besöket skulle åka hem å jens va oxå ute å sa hejdå vid bilarna. Både jag å Jens sa åt honom flera ggr att gå (komma) in, men nej han skulle titta när de åkte. Å ja nu är det som det är. Jag kommer vara skapligt trött idag:o(.
Jens ska upp inatt å jobba, så det visar sig hur denna dagen går.
Igår (tisdag) blir det ju nu då det är ny dag nu när jag skriver, aja skitsamma. Vi har iaf varit till Avesta en sväng å handlat lite mer mat till frysen å sen va vi även in på ÖB en sväng.



Oliver utanför Coop Forum. Sen såg vi en liten maskros utanför expert.

Inne på gallerian så köpte vi varsin bägare med kulglass, det va poppis hos Oliver:oP. Isabella fick såklart oxå smaka, sen åt hon lite yoghurt som vi hade tagit med till henne.

Sen på kvällen fick vi besök av Hasse, Karin å Roger som ville fira mig lite. Jag fick detta otroligt fina kakfat med Elvis motiv på :o). Då vi gillar Elvis i denna familjen blev jag mkt glad. (Eller det är mest Jens som lyssnar på honom, men även jag tycker att han har bra musik)

Fick även en ask med choklad gott gott. Tack än en gång! Hasse å Oliver fiskar lite vid bordet (Oliver ur bild tyvärr), Isabella å Karin pratar om något, vad vet jag inte då vi inte kan hennes språk riktigt, Å Roger lyssnar å skrattar lite:o)......
Ja just ja, När vi va inne på ÖB så tjatade Oliver om leksaker å hittade dessa fiskar med spö. Jag tänkte "ja okej då." Den kostade ändå inte mer än 20:-, ja jag vet det är ingen kvalitetsgrej (man får vad man betalar för), men vi va inte in dit för att köpa leksaker egenteligen men han blev tyst iaf å sa att han blev väldigt glad och det är ju ändå huvudsaken. Efter att vi hade fikat så tog Oliver med sig Hasse in på hans rum dom skulle visst fortsätta att fiska:o).
Får se hur Oliver mår senare idag, jag ska då ta en temp på honom å låta han ligga nerbäddad i soffan å kika på Playhousedisney eller om han vill se film. Han ska inte få sätta sin fot utanför dörren idag då jag inte vill att han ska bli ännu sämre.
Ha en trevlig onsdag på er!
Kramar.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar