lördag 13 mars 2010

Seg dag......

Nyvaken liten tjej.....
Alltså, denna topp va samlad och fin innan den satans snön gjorde den till en tuppkam

Hmm....inte dags för tröska än grabben...


Bärplockare med tre cylindrar...eller va det fyra...?



Hojj hojj.








Nu är det lördag kväll, och barnen sover. Det har varit en något seg dag idag, då kroppen fortfarande dras med någon form av virus/infektion sen vändan med halsfluss. Men på benen är man, och det innebär extrajobb i morgon då två av gubbarna på åkeriet ligger sjuka.




Idag har vi varit ute och petat lite i garaget. Eller det va väl mest Jenny som va där. Jag hade fullt sjå att försöka få bilen att fungera på alla fyra cylindrar. Just nu tuffar den på tre. Den låter som en mopedbil typ.




Tidigare va vi ner på Elvisboden och fikade. Runo och hans fru va där, så det va trevligt. Kaffe och kaka är melodin där nere.




Idag blev våran lilla tös 6 månader. Det firade vi genom att skippa lunchen, och istället frossa i glass, strössel och chokladsås. Hon fick så klart smaka. Gott tyckte hon att det va, men väldigt kallt. Stackars barn.




Det är väl ungefär vad som blitt gjort idag. Nu ikväll blir det troligen nån dokumentär på tv. Eller nån dvd om andra världskriget. Det går alltid hem. Nu ska min kära hustru koka te. Gott.








Ta hand om er nu, så hörs vi igen. Just ja, måste ju hälsa familjen Vangbo välkommen till våran blogg:-)

1 kommentar:

  1. Å Tackar för det gör Mannen och Jag även om Han inte är Hemma just nu.
    Så får Jag gratulera Lilla Tösen som blivit 6 månader redan...uj vad tiden går undan.Å vänta ska Ni se att den går attans så fort Vips så e de stora och har egna barn.Mitt äldsta barnbarn fyller 6 år i dag. Å jag som bara e typ 20 ;o)

    Hoppas Ni får en skön kväll och lite egentid.

    Ha det Gott!

    SvaraRadera