lördag 20 mars 2010

Hittade vårtecken!

Hej hopp!

Idag, så gick vi iväg för att plocka in lite björkris. Men först åkte vi ner på byn å handlade lite käk, jag gick även in på bolaget å köpte dessa viner. Ha druckit en flaska "Black Tower" (250ml) nu ikväll=). Ett super gott vitt vin, pröva gärna om ni inte redan har gjort det såklart=)! Flaskan i mitten har jag ingen aning om hur det smakar, men det tänker jag å min älskade man ta reda på då han e ledig dvs på måndag. Gott, gott!
Här är vi på g att hämta ris.

Haha, jag ser ju ut som själva f*n, men lillan sover gott i bärselet iaf=)
Äntligen hittade jag ett vårtecken=), här kikar mossa fram i skogen.

Det blev lite knöligt för sonen att gå, tur att pappa finns=). Här har de plockat klart riset.
Väl hemma igen blev det dags att rensa ut det finaste riset=).
Dags att pynta lite=)
Klart! Nu ska vi bara inhandla små ägg, kyckligar å kärringar som vi oxå kan sätta fast i riset.En glad kille, strax innan han fick sitt utbrott över att middagen inte dög. Han skrek å grinade i en timma (aj mina öron) Det sluta med att han fick sin vilja igenom, han ville ha en stor morot vilket han tillslut fick han blev tyst iaf=).
Lillan hoppade omkring i sin hoppgunga som vi äntligen har hittat en krok till. Hon stortrivs i den=).



Ha en bra kväll/natt allesammans.
Puss å kram.






1 kommentar:

  1. Så mysigt med promenad och att få ta in våren..
    Härliga bilder och Du ser inte alls ut som själva f.....
    Fint med "tuppor" i riset.

    Kramar!!!!!!

    SvaraRadera