torsdag 18 mars 2010

Historier m.m........

Glömde skriva i mitt tidigare inlägg att kvällen hos Lars och Anette Vangbo, var mycket trevlig. Det va första gången som vi va hem till dem, men absolut inte den sista=). De har en otroligt vacker miljö inne hos sig, blev lite avis faktist hehe.....

Nu kommer lite historier,då jag har lite brist på vad jag ska skriva......

Budgetbehandling:

Gustaf var nyligen hemkommen från Thailand, där han levt väldigt promiskuöst, utan att avända kondom. Då han varit hemma en vecka, vaknar han en morgon med gröna och lila fläckar över hela sin penis. Förskräckt går han genast till sin husläkare. Läkaren, som aldrig sett något liknande förut, tar flera prover och ber Gustaf att återkomma efter ett par dagar för provresultaten.
Då Gustaf ett par dar dagar senare återvänder, säger läkaren:
-Jag har tyvärr dåliga nyheter. Du lider av burmesisk VD. Det är en ovanlig sjukdom som är nästan helt okänd här.
Gustaf ser lite konfunderad ut och säger:
-Jamen, ge mig en spruta eller något, och gör mig frisk.
Husläkaren svarar:
-Jag är ledsen, men det finns inget känt botemedel. Vi blir tvungna att ampurtera din penis.
Gusaf skriker skräckslaget:
-Absolut inte! Jag vill ha ett utlåtande från en annan läkare!
Nästa dag uppsöker Gustaf en thailändsk doktor, övertygad om att denn vet mer om sjukdommen. Doktorn undersöker hans penis och säger därefter:
-Burmesisk VD. Väldigt ovanlig sjukdom.
Gustaf svarar:
-Ja, ja, det vet jag redan, men vad kan vi göra? min husläkare vill ampurtera min penis.
Den thailändske doktorn skakar på huvudet och skrattar:
-Dum svensk läkare. Vill alltid operera. Du behöver inte operera.
-Tack gode gud! Svarar Gustaf.
-Ja, säger den thailändske doktorn, du inte oroa dig. Vänta några veckor. Penis ramla av själv.

Helig tvål

Två munkar ska duscha efter en arbetsdag. Dom klär av sig men inser snart att dom inte har någon tvål. Den ene av dom kommer då ihåg att han har tvål inne på sitt rum, han beger sig naken dit och grabbar tag i två tvålar. Halvvägs tillbaka ser han tre nunnor komma mot honom. Det finns ingenstans att fly så det enda han kan göra är att stå blickstilla mot väggen som en staty. Nunnorna stannar och förundras över hur verklighetstrogen "statyn" är. Den ena nunnan sträcker fram handen och drar i munkens snopp - och i ren förskräckelse tappar han tvålen.
-Åh titta, det är ju en tvålautomat! säger den andra nunnan.
För att testa att det verkligen stämmer drar hon också i munkens snopp och han tappar den andra tvålen.
Den tredje nunnan vill också testa. Hon drar en, två, tre gånger, men inget händer. Så hon försöker några gånger till och utbrister sen:
-Titta systrar, flytande tvål!


Ha en trevlig kväll....
Godnatt och kram på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar