söndag 16 maj 2010

Liiiite piggare idag...eller inte.


Hej hej!

Så här står hon lite då å då nu för tiden.....


Glömde berätta en sak inatt, va så trött att det försvann ur mitt huvud hehe.

Va ner till famläkaren fredag den 30/4-10 och gjorde ett allergitest mot pälsdjur, damm å mögel via blodprov. Fredag den 7/5-10 dvs en vecka senare så ringde jag ner dit för ett resultat, det va svagt positivt (har lite svårt att förstå att det va svagt positivt när jag reagerade så starkt, med att ögat svällde igen å klådan jag hade i hals å öron i flera dagar efteråt. Å att det kliade i ögonen när katten vi hade kom in) Till hösten ska jag ringa om en tid för ett pricktest för att få veta mer exakt vad jag är allergisk mot.


I onsdags (den 12/5-10) åkte vi till Oljons i Västerfärnebo och lämnade tillbaka Cesar (katten). Oliver påpekar ibland att han vill ha hem honom igen, men då förklarar jag att mamma är allergisk och att det kliar i mammas ögon av honom. Men vi har berättat att vi ska någon gång i framtiden införskaffa ett akvarium med fiskar, då blir han genast lugnare. (men när det blir har vi ingen aning om, om nått eller några år kanske)


Det känns väl både och med att ha lämnat tillbaka honom, ibland kan man sakna honom lite men mest så känns det rätt skönt att inte ha något djur alls. Fördelarna är att Isabella kan sova ute i vagnen igen och det kliar inte lika mycket i mina ögon längre.


Idag har jag och Jens börjat med en dietsoppa som gör att man snabbt går ner i vikt. På 7 dagar ska man ha gått ner mellan 4,5-7,7kg. Soppan ska man äta varje dag å man får inte äta bröd, inte dricka alkohol, inga kolsyrade drycker, mineralvatten m.m.... Men man får dricka svart kaffe, te utan socker och juice utan socker. Den används även till hjärtpatienter som behöver gå ner snabbt i vikt inför ev en hjärtoperation. Det är ju såklart inte enbart soppan man ska äta utan även frukt å grönsaker å tror att det va dag 5 som man fick äta biff. Ju mer man äter desto mer förbränner man å minskar mer i vikt.... :o). Den som vill får höra av sig, så får ni receptet av mig...... Soppan är nyttig och faktist jättegod. Man får äta den så ofta man vill, å hur mycket soppa man vill.


Vaknade strax innan kl 08 av att det bara dånade utanför fönstret, där snackar vi verkligen ösreg, det bara vräkte ner, nu är det mest dis ute. Men Oliver skulle bestämt vara ute ändå, bara att ta på han regnkläderna å skicka ut han hehe.....


Jens ska ju som sagt åka å jobba i em igen. Skriver kanske ikväll om vad som har hänt under dagen.


Ha en bra dag.

KRAMAR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar