tisdag 30 juni 2009

Hjärnan kokar bort....

Hej hej, och hoppsan.
Det dröjde visst lite längre än till dagen efter, som jag råkade skriva sisst.
Aja, skit samma. Värmens fel alltihopa.
Idag har jag haft en heldag ensam med oliver. Jenny åkte in till västerås med helena och kikadce på mammakläder och lita annat krimskrams. Det har varit jäkligt kul att få helt egen tid med sonen. Det händer allt för sällan tyvärr. Värmen fortsätter vara en satans förbannad plåga. Jag har lovat mig själv att jag aldrig någonsin ska klaga på att jag är tvungen att skotta snö, frysa i minusgrader eller skrapa rutorna på bilen. Kör jag av vägen ska jag inte klaga heller, för värmen är ändå sju resor värre.
På torsdag är det äntligen jobb igen. Inte för att jag har så stor lust att jobba, men det finns en hett efterlängtad klimatanläggning i lastbilen. Sköööööönt!
I skrivande stund har jag sonen i knät, som kikar lite på tv och varvar ned. Mamma stack och handlade lite, men när hon kommer hem igen, såm är det läggdags för de minsta, och tv-spel för de största:-).
Den största tänker dessutom avnjuta ett par riktigt kalla öl. Jenny hade vänligheten att smita in på bolaget och kränga en platta tjeckisk starköl. Gudars va gott. Bästföre-datum brukar sträcka sig till ca en vecka efter inköpsdatum.
Nu ska jag kika lite med grabben på tv.
Ha det bra där ute.

Tjopp!

1 kommentar:

  1. ..som jag brukar säga... Man kan alltid klä på sig mot kylan, men man kan inte bli mer än naken..och ändå är det för varmt! Drick en öl för mig oxo e du snäll :)

    SvaraRadera